Překlad proveden přes google.

Orginál je na:

https://olafphotoblog.com/2018/01/02/how-i-learnt-to-stop-worrying-about-technicals-and-start-enjoying-photography/

 

JAK JSEM SE NAUČIL PŘESTAT si DĚLAT STAROSTI S TECHNIKOU A ZAČal SE TĚŠIT Z FOTek.

  1. LEDNA 2018OD OLAFPHOTO

 

Právě jste si zakoupili svůj první digitální fotoaparát a nemusíte skrývat vaše potěšení. Nebo možná už máte fotoaparát a máte pocit, že jste připraveni na další fázi. Chcete se dále zajímat o fotografování a stát se oddaným amatérem nebo dokonce i poloprofesionálem.

Trávili jste hodiny, kdy jste se dívali na perfektní, nádherné, klinicky ostrý obraz na on-line fórech a galeriích. Vy se napijete všechny rady, které můžete najít. Poté investujete do rychlejšího počítače, zahájíte zálohování obrázků a pořizujete software pro následné zpracování, hodně z toho. Najdete zde řadu článků zabývajících se ideálním nastavením pro ostření. Pak se podíváte na fotografy, které sledujete a obdivujete: Jaké skvělé post-zpracování! "Kdybych věděl jen nastavení pro tuto fotografii, můj život by byl mnohem jednodušší," myslíš si. Po experimentování s různými vzhledy si zakoupíte novou sadu předvoleb. Pak uvidíte úžasné obrázky od jiného online guru a prostě je milujete. Musíte se dostat i na ty předvolby.

Procházíte se hlouběji do technického know-how, začínáte učit Photoshop: křivky, vrstvy, ostření, vystavení-doprava ... cyklus technického učení se zdá, že nemá žádný konec. Skočíte na fórech fotografií, které vášnivě diskutují o nastavení, softwarových volbách, čočkách ... víte, že můžete lépe. Jste nervózní, když oříznete svůj obraz. Myslíte, že nějakým způsobem ztratíte ty drahocenné pixely, které vás vystrají. Pečlivé vyšetření při 100% zvětšení potvrzuje pouze vaše nejhlubší obavy. Váš přítel natáčí vyšší ISO ?! V žádném případě! Dokonce i nejmenší stopa zrna změní vaše již nepokojné noci na noční můry. Stáváte se posedlý technickou dokonalostí - koneckonců je to digitální fotografie a chcete jen to nejlepší.

Problém je, že ... jste unaveni.

Trávíte velmi málo času fotografováním, protože většina času je spotřebována technickými aspekty. Všechna tato rozhodnutí týkající se hi-tech vás vybírají. Stanete se unavený a uvolněný. Na vašem pevném disku máte tisíce nezpracovaných obrazů, protože se nemůžete rozhodnout, která simulace, program nebo plug-in použít. Vaše fotografie jsou omezeny na sdílení vašich technických titulků se členy bezpočtu online fór - naposledy jste si počítali. Připojení, světlo, kompozice - ne právě teď - prosím, je mnohem důležitější.  

Co se stalo s radostí fotografie? Proč, navzdory veškeré vaší tvrdé práci, znalosti a odbornosti jsou vaše obrázky tak nevýrazné? Proč, navzdory všem vašim odhodláním a úsilím, po tom, co jste vzali tisíce obrázků - se dostáváte nikam?   

Už jste někdy prožili podobnou zkušenost?

Udělal jsem do jisté míry v raných digitálních dnech. Tato spirála technické závislosti nejenže váží vaší viditelnosti, ale přetváří vás do vyloučené a křehké karikatury pod-fotografa. Po mé vlastní zkušenosti a po rozhovoru s mnoha úspěšnými fotografy a interakcí se svými studenty jsem si uvědomil, jak je tento problém běžný. Samozřejmě, někteří lidé sotva prožívají nějaké příznaky, zatímco jiní rozpoznají problém brzy a začnou pracovat na tom. Nicméně, mnoho lidí bojuje po celé roky, s některými vzdát se na fotografii úplně.

Než začnu diskutovat o řešeních, dovolte mi nabídnout vyloučení odpovědnosti. Nejsem proti technickým znalostem nebo odborným znalostem. Existuje mnoho důležitých aspektů digitální fotografie, které by měly být do jisté míry sledovány všemi fotografy v závislosti na jejich zájmech a předmětech. Nicméně, pokud tento přístup začne blábolit umělecké a vizuální úvahy, možná budete muset podniknout kroky. Upozorňujeme, že grafici, kteří vytvářejí své výtvarné umění v softwaru, nejsou předmětem tohoto článku. Mám na mysli řemeslo fotografie.

Jaké jsou řešení?

Prvním krokem je rozpoznat, že problém existuje. Pokud nemůžete přestat kupovat nové zařízení nebo čočky bez jasného účelu, pokud trávíte více času před počítačem než v terénu, pokud se cítíte frustrovaný při volbách po zpracování a účastníte se na nespočetných technických orientacích, - možná budete muset provést některé drastické změny.

Za prvé , musíte zjednodušit svůj výstroj. Určete čočky nebo fotoaparáty, které nepoužíváte, a prodávejte je. Ponechte pouze dvě, maximálně tři čočky a pojedete po jednom. V ideálním případě, pokud se ocitnete v pouliční nebo cestující fotografii, snižte své vybavení pouze na jednu kameru a jeden objektiv. Nebudete věřit, jak to zjednodušuje vaše vidění.

(V posledních několika měsících jsem střílel téměř výlučně s X100F. Rychle jsem si uvědomil, že jsem nic jiného nepotřeboval).

Za druhé , posunout své zaměření z technického know-how na vizuální know-how. Pozorujte světlo, pracujte na svých schopnostech vytváření rámce, zjistěte si inovativní vizuální projekt a snažte se jej. Když se podíváte na práci ostatních lidí, ignorujte technické vlastnosti, ale hledáte emocionální punč, uspořádání prvků v rámci, osvětlení apod.

Za třetí , zkuste outsourcing většiny funkcí do svého fotoaparátu , abyste se mohli soustředit na prohlížení a vytváření obrazu . Vypněte většinu informací v hledáčku tak, aby váš rám zůstal volný a bez technického nepořádek. Nastavte ISO na Auto 200-6,400 a nebojte se obilí. Máte-li potíže s ručním ostřením, nechte fotoaparát udělat to pro vás. Jsem vždy překvapen, jak někteří fotografové "gurus" grimasy u lidí, kteří používají autofokus - JÁ TO nejvíce času!

Za čtvrté , vyvarujte se technických fór a diskuzí a namísto toho se zaměřte na vizuální kvality každé fotografie.

Za páté , vytvořte dvě jednoduché předvolby - jedno pro barvu a jedno pro černobílé fotografie a použijte je na všechny fotografie. Já osobně používám přizpůsobené simulace filmů Classic Chrome a ACROS na 95% svých fotografií. Jedním stisknutím tlačítka se snímky zpracovávají a připravují. Místo bydlení na technických aspektech trávím svůj čas zkoumáním vizuálních aspektů každé fotografie. Často vytvářím několik obrázků z jednoho souboru oříznutím obrazu mnoha způsoby (brzy se o této skvělé cvičení zapíšu).

Šesté - věnujte více času malířům, sochařům a výtvarníkům a promluvte si s nimi o inspiraci, osvětlení, uměleckých volbách apod. Rozšiřte svůj okruh fotografů, kteří se opírají o ty, kteří mluví o vizuálních aspektech fotografie.

Sedmé - vytiskněte svou práci, vytvořte knihy, pracujte na významných projektech.

A co je nejdůležitější, získájte radost z fotografování!

Nebojte se sdílet vlastní řešení - co funguje a co ne!

 

777616673